English

‘सिंगल थिएटर धेरै भत्किदैछन्’ – प्रदीपकुमार उदय



पोहोर साल (२०७६ चैत ६ गते) आजकै दिनदेखि बन्द भएका देशभरीका चलचित्र हल अहिलेसम्म सञ्चालनमा आउन सकेका छैनन् । अर्थात् चलचित्र हल बन्द भएको ठ्याक्कै एक वर्ष पुगेको छ ।

हल बन्द भएको एक वर्षसम्म प्रदर्शकहरू कसरी बसेका छन् ? निर्माताहरू के तयारीमा छन् ? आम कलाकर्मीको अवस्था कस्तो छ ? समग्रमा यो क्षेत्रलाई कसरी पहिलाकै अवस्थामा पुर्याउन सकिएला ? हलसम्म दर्शक तान्ने उपाय के हो ? चलचित्र क्षेत्रका मूल प्रश्न हुन् यी । चलचित्रकर्मी प्रदीपकुमार उदयलाई हामीले यिनै आम प्रश्नको सेरोफेरोमा रहेर कुराकानी गरेका छौं ।

चलचित्र घर सञ्चालन, चलचित्र निर्माण, वितरण आदि विधामार्फत चलचित्र क्षेत्रमा लामो समयदेखि सक्रिय प्रदीप उदयसँग चलचित्र संघको अध्यक्ष भएको अनुभव पनि छ । सञ्चार उद्यमीसमेत रहेका उनी चलचित्र क्षेत्रमा तार्किक ब्यक्तित्वका रूपमा समेत परिचित छन् । प्रस्तुत छ, उनै वरिष्ठ चलचित्रकर्मी प्रदीप उदयसँग मेरो लाइफस्टाइलका लागि दिवस गुरागाईंले गरेको कुराकानी –

चलचित्र क्षेत्रको अहिलेको अवस्था के हो ? कहाँ छ, चलचित्र क्षेत्र ?

कोभिड १९ पछि सवैभन्दा प्रभावित नै चलचित्र क्षेत्र भएको छ । हुन त सरकारले धेरैपछि आएर चलचित्र भवन खोल्ने अनुमति दिए पनि फिल्म रिलिज हुन सकेनन् । तथापी छायाङ्कन सुरु भएको छ । संभवत आउँदो चैत २७ वाट नयाँ फिल्म रिलिज हुन थाल्लान् । त्यसपछि बल्ल थाहा हुन्छ, वास्तविक फिल्म क्षेत्रको अवस्था ।

अहिलेको अवस्था भन्नुपर्दा चाहिँ यो क्षेत्र नै नरहनेको हो कि जस्तो लाग्छ ।

तपाईंले ब्यक्तिगत रूपमा पनि धेरै आवाज उठाउनु भयो, हल खोलेन सरकारले भनेर । सरकारले अनुमति दिएपछि भने रिलिज गर्ने हिम्मत कसैले गरेको देखिएन ?

हो, सरकारले हल खोल्ने अनुमति दिन किन ढिलो गरेको भनेर धेरै पटक स्टाटस लेखेँ र बोलेँ पनि । त्यसपछि सरकारले जसरी होस् हल खोलेपछि हामी चलचित्रकर्मीले तदारुकता चाहिँ देखाएनौं । जस्तो हामी हलवाला, वितरक, निर्माताहरूले त्यो हिम्मत चाहिँ गर्न नसकेकै हो । यो हाम्रो विडम्वना हो ।

चलचित्र हल खोलेपनि निर्माताहरूले आफ्नो चलचित्र रिलिज गर्न चासो दिएनन् । र, चलचित्र घरहरूले पनि निर्माताहरूलाई आकर्षित गर्न सकेनन् । वास्तवमा के हो भने हामी कोही पनि चलचित्र ब्यवसायीहरू यतातिर गम्भिर भएनौं ।

यस्तो अवस्था किन आयो ? कसको कारणले आयो ?

म कसैलाई दोष दिन चाहन्न । तर, हामी प्रदर्शक, वितरक र निर्माताहरू बसेर गहन छलफल नै गरेनौं । तीन पक्षको कारणले यो अवस्था आयो । मन्थनको वातावरण नै कसैले चाहेन ।

यो अवस्थाले के चाहिँ देखायो भने चलचित्र क्षेत्र अझै ब्यवसायिक भइसकेको रहेनछ । यत्तिका हलहरू छन् । ठूलो संख्यामा चलचित्र रिलिज हुन बाँकी छन् । तर चलाउने तदारुकता कसैले देखाएन । यही हो, चलचित्र क्षेत्रको दुर्भाग्य ।

हामी ब्यवसायिक भएको भए सवै बसेर अगाडि जाने कुरा आउँथ्यो होला नि । एक पटक गर्न खोजेजस्तो गर्ने अनि फेरि चुप रहने । निरन्तरता नदिने । तैं चुप मैं चुपको अवस्था छ । नेतृत्वमा रहेकाहरूले कुरा भइरहेको भन्छन् तर मलाई थाहा छैन ।

यस क्षेत्रमा सवैभन्दा पीडित चाहिँ को छ ?

सवै नै पीडित छन् । हल नचलेपछि रिलिज हुँदैन । रिलिज नभएपछि छायाङ्कन हुँदैन । छायाङ्कन नभएपछि प्राविधिक र कलाकारले काम पाउँदैनन् । तर सवैभन्दा पीडित हल सञ्चालक छन् ।

मल्टिप्लेक्स् हलको मासिक खर्च बन्दको वेलापनि ५ लाख जति छ । सिंगल थिएटरहरूको पनि खर्च मासिक डेढ लाखसम्म हुन्छ नै । उनीहरूले लिएको कर्जाको ब्याजको त कुरै छैन ।

हलवालावाहेक अरुको आम्दानी रोकिएको हो । तर हलको आम्दानी रोकिएको मात्र होइन, खर्चपनि भइरहेको छ । भाडा तिर्नै परो । सरसफाइ, कर्मचारी, विद्युतको डिमाण्ड शुल्क लगायतका शीर्षकमा ठूलो खर्च निस्कन्छ । चलचित्र तयार भएर रिलिज नभएका निर्माता पनि पीडित छन् ।

हलवालाको अवस्था ठ्याक्कै भन्नुपर्दा कस्तो छ ?

नाजुक । ठ्याक्कै आजकै दिनदेखि (२०७६ चैत ६ गते) बन्द भएको थियो । एक वर्ष भयो । धेरैजसो हलवालाहरू उठ्न सक्ने अवस्थामा छैनन् । हरेक हलले यो एक वर्षमा ब्याज वाहेक ५०–६० लाख घाटा बेहोरोका छन् । धेरै हल बन्द हुने अवस्थामा छन् ।

कति हलहरू फेरि सञ्चालनमा आउलान् ? कति बन्द होलान् ?

हलहरूको संख्या दुई सयको हाराहारीमा छ । ती मध्ये ७० प्रतिसत मल्टिप्लेक्स छन् । ती त जसोतसो खुल्लान् । तर सिंगल थिएटरहरू धेरैजसो भत्किने देखेको छु । काठमाडौंको कुरा गर्दा गोपीकृष्ण भत्किदैछ, पृथ्वी हल भत्किसक्यो ।

मैले घाटा न्यून गर्नेवारे एउटा सुत्र बताउँदै आएको छु । जस्तो अहिले मेरो हल बचाउन मासिक ५ लाख खर्च छ भने फिल्म चल्न थालेपछि कम्तिमा ३ लाख त कभर होला । अर्थात ५ लाख घाटा २ लाखमा झर्छ । यसले पनि केही न केही राहत नै होला ।

अव यो क्षेत्र उकास्ने कसरी ?

मन्थन । यो नै सवैभन्दा उपयुक्त माध्यम हो । प्रदर्शक, वितरक र निर्माता बसेर ठूलो चित्त बनाएर बृहत् छलफल गर्नुपर्छ । निकास निस्कन्छ ।

दुई साताको दरले रिलिज गर्न ६ फिल्म छानौं । यसरी तीन महिनामा त फेरि दर्शकलाई बानी पार्न सकिन्छ नि, भन्ने मेरो तर्क हो ।

भारतको मात्र कुरेर बस्ने हो भने त जे पनि हुन सक्छ । त्यसकारण त्यताको भर गर्ने होइन । नेपाली चलचित्र नै चलाउनु पर्छ । त्यसका लागि प्रदर्शकले अग्रसरता देखाउनु पर्छ ।

अहिलेजस्तो चुप लागेर बस्दा बसेको बस्यै होइन्छ ।

अहिले बनिसकेका फिल्महरूले दर्शक तान्न सक्लान् ?

सक्छन् । राम्रा फिल्म छन् । त्यो विश्वास गर्नुपर्छ । धेरै फिल्म रिलिज हुने पर्खाइमा छन् । खाली विरालोको घाँटीमा कसले घण्टी झुण्ड्याउने भन्ने हो । हिम्मत गर्नुपर्छ सवैले आ–आफ्नो ठाउँवाट ।

तपाईं निर्माता पनि हुनुहुन्छ, हलमात्र हो त फिल्म हेर्ने र देखाउने माध्यम ?

हो । हलको मजा युट्युवमा हुन सक्दैन । अरु कुनै पनि त्यस्ता च्यानलहरूमा मजा हुन्न । घरमा थिएटर बनाउने वर्ग कत्रो छ र ? अहिलेको प्रविधिका कारण चलचित्र पाइरेसी पनि भएका छन् । अर्थात् सुरक्षित बनाउन सकेका छैनौं । त्यसकारण तत्काल हलको विकल्प छैन ।

फेरि लकडाउन गर्नुपर्ने अवस्था आउला भन्ने डर पनि छ कि ? जस्तो युरोप र छिमेकी मुलुकका केही प्रान्तहरूको अवस्था हेरेर ?

त्यस्तो डर हामीलाई छैन । संक्रमित र मृत्युदर हेर्दा आश्वस्त हुन सकिन्छ । फेरि भ्याक्सिन पनि आइसकेको छ ।

फिल्म क्षेत्रको माहोल फेरि पहिलाकै जस्तोगरी फर्किन्छ भन्न खोज्नु भएको हो ?

हो । निश्चय नै फर्किन्छ । मनोरञ्जन क्षेत्रका अन्य ठाउँमा मान्छेको जमघट हेर्दा झनै माहोल बन्छ जस्तो लाग्छ । लकडाउन पछि वैदेशिक रोजगारीवाट फर्केका धेरै छन् । ती नेपाली फिल्मका वास्तविक दर्शक हुन् । यदि हामीले राम्रा फिल्मवाट ओपनिङ गर्न सक्यौं भने निश्चय नै त्यो अवस्था आउँछ ।

तिनै थोत्रा फिल्महरूले माहोल ल्याउँछ भन्दै हुनुहुन्छ, होइन ?

थोत्रा नभनौं । संसारमा नै ६–७ प्रतिसत फिल्म सफल हुन्छन् । हामीकहाँ त १० प्रतिसत सफल छन् । र, हाम्रा फिल्महरूको स्तर पहिलाभन्दा फेरिएको छ । विकृति सवैतिर हुन्छ, छ । हामीकहाँ पनि पोहोर साल निर्माता भएको मान्छे यस पटक निर्देशक भएको छ । अभिनयमा आएको मान्छे निर्देशक भएको छ । यसले गर्दा हुनुपर्ने जस्तो भएको छैन । तर, निरास हुनुपर्ने अवस्था पनि छैन । किनभने दर्शकलाई फिल्म छान्न आउँछ ।

सरकारप्रति चलचित्र क्षेत्रको अपेक्षा के हो ?

सरकारले दुई वर्षसम्म करमुक्त क्षेत्र बनाइदिनु परो । अर्थमन्त्रीलाई संस्थागत र ब्यक्तिगत पनि भनेका छौं । यसवाट हल र निर्माता दुवै पक्ष लाभान्वित हुनेछन् ।
करको रूपमा ४०–५० करोड बुझाउँछ होला, चलचित्र क्षेत्रले । यही मिनाहा भए हुन्छ । त्यो पनि सधैंभरीलाई होइन । दुई वर्षको लागि ।

यतिगर्दा एउटा क्षेत्र बच्छ भने सरकारले कन्ज्यूस्याई गर्नु हुँदैन । चलचित्रमा हजारौं आश्रित छन् । अरबौं रूपैयाँ लगानी छ । यसको जोखिमलाई हेरे बस्न सुहाउँदैन सरकारले ।

भनेपछि आशावादी पनि हुनुुहुन्छ सरकारसँग ?

धेरै आशावादी त छैन । तर, आशा मार्नु पनि भएन ।
चलचित्र घर खोल्न भनेर हामीले धेरै करायौं । संघ–संस्थाहरू डेलिगेशन गयौं । तर सरकारले सुनेन । अभिनेता शिव श्रेष्ठले गएर प्रधानमन्त्रीलाई अनुरोध गरेपछि भने क्याबिनेटले खोल्ने निर्णय गर्यो । यसको मतलव के हो भने सरकार संस्थागत कुरा सुन्दैन, बरु ब्यक्तिगत सुन्छ । अर्थात् सरकारको प्राथमिकतामा यो क्षेत्र पर्दैन ।

यसका बाबजुद पनि अर्थमन्त्रीले केही न केही गर्छु भन्नु भएको छ ।



सम्बन्धित खबरहरु

गायक प्रमोद खरेलको सुमधुर आवाजमा सजिएको “बेग्लै खुशी” बोलको म्युजिक भिडियो ओएसआर  डिजिटल युट्युब च्यानलमा सार्वजनिक भएको छ। प्रेमिल शैलीको

‘सेलिब्रेसन इन स्प्लेन्डर’ थिम अन्र्तगत हङकङमा आयोजित सांस्कृतिक कार्यक्रममा नेपालले समेत आफ्नो प्रस्तुति दिएको छ । २० भन्दा बढी एसियाली

लमजुङ सेवा समिति हङकङले मर्स्याङदी नाईटको आयोजना गर्ने भएको छ । कार्यक्रम डिसेम्बर २२ का दिन युङ लङ थियटरमा हुनेछ

अमेरिकाको ४७ औं राष्ट्रपतिमा रिपब्लिकन उम्मेदवार डोनाल्ड ट्रम्प फेरि निर्वाचित भएका छन् ।  ट्रम्पले डेमोक्र्याटिक्स पार्टीकी उम्मेदवार कमला ह्यारिसलाई पराजित